Železničář / Hlavní zprávy / Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje
Boom wi-fi ve vlacích Českých drah pokračuje
27.12.2024
České dráhy pokračují v trendu rozšiřování služeb na palubách svých vlaků. Od nového jízdního řádu v polovině prosince se opět rozšířil počet spojů, které budou nabízet palubní wi-fi síť. Výrazně si v tomto ohledu polepší především regionální spoje, a to i díky nasazení nových moderních jednotek RegioPanter a RegioFox.
Celkem bude wi-fi připojení dostupné ve více než 4 800 spojích, což představuje 56 procent ze všech spojů, které bude národní dopravce v rámci nadcházejícího jízdního řádu vypravovat, v dálkové dopravě bude dostupným internetem vybaveno už přes 90 procent vlaků. Nový jízdní řád na železnici platí od 15. prosince.
„Připojení k internetu skrz palubní wi-fi síť představuje už jeden za základních požadavků našich cestujících na dálkových i regionálních linkách. Proto se intenzivně zaměřujeme na rozvoj služeb spojených s digitálními technologiemi. Díky rekordnímu tempu modernizace a pořízení nových vlaků stále zvyšujeme počet vozů, kde se cestující pohodlně k internetu připojí,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. „Sledujeme v této oblasti i nejnovější technologické trendy, abychom obecně zlepšili dostupnost datových služeb na palubách našich vlaků. Do vybraných vozů pro dálkovou dopravu instalujeme 5G opakovače mobilního signálu, laserově upravujeme okna pro snazší průchod signálu do jedoucího vlaku a také průběžně měníme wi-fi routery za ty nejmodernější, které zvládají 5G sítě,“ doplnil.
Velká výměna routerů
ČD provádí aktivní kroky ke zlepšení datových i hlasových služeb na palubách vlaků. V běhu je velká výměna wi-fi routerů na celkem 195 vozidlech, z toho se jedná o 131 rychlíkových vozů, tři řídicí vozy a 12 patrových vozů Pražské integrované dopravy a o 49 vozů v sedmi jednotkách railjet. Mezi rychlíkovými vozy se jedná o řady Apee, Bdmpee, Ampz, Bhmpz, Bdmpz a Bmz241 a Bmz245. Jsou to moderní a komfortní vozy pro maximální rychlost 160 nebo 200 km/h, které České dráhy nasazují především na vlaky EC a IC Berliner, Metropolitan, Jižní expres, Západní expres, Bavorský expres a dále na rychlíky Berounka nebo Slovácký expres.
Dopravce v průběhu léta také vypsal dvě veřejné zakázky na dodavatele 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino, railjet a InterPanter, respektive na laserovou úpravu oken ve více než 200 jednotlivých drážních vozech, která usnadní průnik signálu dovnitř vlaku při zachování tepelných a těsnicích vlastností skla.
Další články této rubriky
Ve vlacích ČD přibude přes 400 bezbariérových spojů
20.12.2024 - Už osm z deseti spojů Českých drah je bezbariérových. Nový grafikon jich nabídne o 439 více. Drtivá většina vlaků je nízkopodlažních a výška jejich podlahy je v úrovni moderních nástupišť. Druhá generace bezbariérových… »
České dráhy pokračují v modernizaci vlaků v Královéhradeckém kraji
16.12.2024 - České dráhy pokračují v dodávkách nových regionálních vlaků v Královéhradeckém kraji. Od polského výrobce PESA Bydgoszcz pro provoz v kraji převzaly už deset motorových jednotek RegioFox. S Liškami se cestující setkají na… »
Zlínský kraj převzal pět nových Panterů
10.12.2024 - České dráhy společně se Zlínským krajem představily nejnovější jednotku RegioPanter. Dopravce jich v regionu od nového jízdního řádu, který začne platit v polovině prosince, nasadí celkem pět. Díky tomu se výrazně zvýší… »